Fenntarthatósági Témahét 2019-március-18-22

2019. március 26., 12:57

Alsó tagozat:

A globális felmelegedés, a vízhiány, a csökkenő energiakészlet, a klímaváltozás egyre inkább fenyegeti Földünket, így ebben a tanévben is fontosnak tartottuk, hogy bekapcsolódjunk a Fenntarthatósági Témahét programsorozatba. A szemléletváltásra, a megváltozott cselekedetekre a gyermekek a legfogékonyabbak. Ezért törekszünk mi, pedagógusok arra, hogy már iskolás korban megismerjék a téma fontosságát és felfigyeljenek személyes érintettségükre, hiszen kis odafigyeléssel ők is sokat tehetnek a Föld védelméért.

 Tanítási órákon, délutáni szabadidős foglalkozásokon, ÖKO – és Pindúr-Pandur szakkörön egyaránt a négy megadott témakörrel foglalkoztak a gyerekek, melyek az következők voltak:

Egy csepp a vízből; Szeresd a biciklidet! „Nézz szembe a szemeteddel!” A vízipók birodalmában

A foglalkozások a vízivás fontosságát, a csapvízzel történő takarékoskodást, a környezetbarát kerékpáros közlekedés népszerűsítését, a szelektív hulladékgyűjtést, az újra hasznosítást, az érzékenyítő játékok pedig a természet csöndjének illetve hangjainak tudatosítását hangsúlyozták.

Sok-sok játékos, cselekedtető feladatot oldottak meg a tanulók frontálisan, csoportokban, párokban és egyénileg is, miközben igen jó hangulat jellemezte a foglalkozásokat. Több csoport igénybe vette az internetes információszerzést is. Videókat tekintettek meg a PET-palack történetéről, online játékokat játszottak a témákkal kapcsolatosan.

Reméljük, hogy tanulóinkban erősödött a környezettudatos és a fenntartható magatartás, és látni fogjuk a gyakorlatban is a változásokat!

 

2019. március 23. 

Iván Ildikó

ÖKO munkacsoport 

Felső Tagozat:

A fenntarthatósági témahetet a felső tagozaton a (honlapon található) kidolgozott óravázlatok felhasználásával, azokat magunkra átdolgozva valósítottuk meg.
Az órák az Egy csepp vízből és a fenntartható közlekedés téma köré szerveződtek.
Matematika órán a vízfogyasztással kapcsolatos számításokat végeztek
Természetismeret órákon a Föld vízkészletét modellezték, majd gyűjtöttek ötleteket a víztakarékosság lehetőségeiről.
Informatika órán prezentációkat készítettek a Vízvilágnapja és a közelgő Föld napja alkalmából.
Osztályfőnöki órán hazánk gyógy- és ásványvíz készletéről olvastak és beszélgettek.
Technika, életvitel órákon az iskolába járási szokásokat elemezték, és a környezetbarát közlekedési módokat és eszközöket.

2019. április 1.


Alsós képek Felsős képek:
  

A képekre kattintva a többi kép is megtekinthető.