Let's Take a CLIL Leap! - avagy – Tegyünk egy CLIL lépést!
Nyertes pályázatunk a Tempus Közalapítvány jóvoltából valósulhat meg: 2016 és 2018 között.
A nemzetközi projekt koordinátora a cseh partnerintézmény angol tanára Petra Plíhalova, magyar koordinátora Kissné Lesnyák Beáta.
A pályázatban öt ország vesz részt, partneriskoláink Cseh-, Görög- és Spanyolországban, valamint Portugáliában találhatók. Az öt partnerország ötvözi az innovatív gyakorlatok fejlesztését az angol nyelv tanításában és tanulásában. A CLIL (Content and Language Integrated Learning, vagyis Tartalomközpontú Nyelvoktatás) egy olyan módszer, melyet többnyire a két tanítási nyelvű iskolarendszer használ, bár maga módszer alkalmazható minden olyan iskolában, ahol innovatív, angol nyelvet jól beszélő pedagógusok vállalják, hogy órájuk egy kis szegmensét angol nyelven is megtanítják diákjaiknak, fejlesztve ezzel szókincsüket, valamint motivációként használva az angol nyelv lelkes tanulására, tanítására.
Két éves projektmunkánk során igyekszünk megvitatni ezt a módszert tapasztalataink útján, e-maileken keresztül, levelezés, valamint internetes csevegés által. Rájöttünk, hogy rendkívül hasznos a nemzetközi sokszínűség, és a tapasztalatcserék során kiváló minőségű projekt eredményeket érhetünk el. Az idegen nyelvek oktatása jelenleg a szakma egyik legizgalmasabb kihívása. Egész Európában is általános tendencia mutatkozik arra, hogy egyre több erőfeszítést tegyenek elsősorban az angol-, de bármilyen más idegen nyel v tanítása terén. Ezért szeretnénk mi is diákjaink számára jobb nyelvtanulási lehetőségeket biztosítani.
Úgy véljük, hogy projektünk során a kezdetektől a végéig, diákjaink rendkívül sok tapasztalatot fognak szerezni. Ezek pedig a következőkből állnak:
• Fokozzuk diákjaink motivációját a tananyag elsajátítása iránt. Ez lehetővé teszi számukra, hogy idegen nyelven gyorsabban és hatékonyabban fejlődjenek, valamint, hogy tartalom-specifikus témában is nagyobb szókincset halmozzanak fel.
• A diákok jobban megértik az idegen kultúrákat, és nagyobb valószínűséggel lesznek képesek látni a nyelv és annak gyakorlati használatának a viszonyát.
• A diákok magabiztosabban használják idegen nyelvi készségeiket, különösen a kommunikációban szereznek nagy tapasztalatot, ezáltal képesek lesznek megosztani ötleteiket, meggyőződésüket és tapasztalataikat.
Azért választottuk ki ezeket a prioritásokat, mert azt szeretnénk, hogy tanulóink jobb lehetőségeket kapjanak az alapvető és transzverzális készségeik fejlesztésére. Innovatív módszerekkel szeretnénk fejleszteni az idegen nyelvű oktatás minőségét, hogy diákjaink magas színvonalú oktatást kapjanak. Hisszük, hogy projektünk segíteni fog ezeknek a céloknak a megvalósításában!
Petra Plíhalova és Kissné Lesnyák Beáta
Let’s take a CLIL l.e.a.p. (Limitless Employment Abroad Possibilities)
Tegyünk egy CLIL ugrást! (Korlátlan külföldi munkavállalási lehetőségek)
Rövid összefoglalás:
Témakör / tevékenysége |
Találkozók helyszínei |
Találkozók időpontjai |
|
2016 szeptember-november |
Web oldalak létrehozása |
Csehország |
2016 november - 3 nap - koordinátorok + igazgatók |
logó |
|||
Bemutatkozó videók |
|||
2016 november – 2017 február |
Testnevelés, sport |
Portugália |
2017 február |
2017 március-május |
Kémia, biológia |
Spanyolország |
2017 április |
2017 május-október |
Ének - zene |
Magyarország |
2017 október |
2017 november– 2018 február |
Matematika, fizika |
Csehország |
2018 február |
2018 március - május |
Történelem, földrajz, célnyelvi civilizáció |
Görögország |
2018 május (koordinátorok + igazgatók) |
2018 június |
Erasmus Nap |
||
2018 június |
Naptár |