Üdvözöljük iskolánk weboldalán

Határtalanul! kirándulás

2022.07.04 – 07.06.

HAT-19-01-1230

A Bethlen Gábor Alapkezelő Zrt. támogatásából 2022. július 4-n, hétfő reggel elindultunk Téglásról. Első megállónk Szatmárnémeti volt, ahol megnéztük a szatmári békekötés emléktábláját, ezek után rövid sétát tettünk a városközpontban. Innen Aknasugatag felé folytattuk utunkat és út közben megcsodáltuk a gyönyörű tájat miközben lassan kanyarogtunk a Kárpátok szerpentinjein felfelé. A szállás elfoglalása után a medence partján pihentük ki az utazás fáradalmait. A házigazda finom vacsorát tálalt számunkra, majd szabadprogram volt a gyerekeknek. Kedden a korai reggeli után találkoztunk a helyi fiatalokkal és kísérőnkkel, majd útnak indultunk a környék felfedezésére. Túránk során láttunk sós tavakat, sós mocsarat, a sóbányászat megmaradt építményeit. Majd a helyiek által Király erdőnek nevezett területen folytattuk túránkat, ahol az Észak-Erdélyre jellemző élővilágot csodálhattuk meg, például egy 400 éves tölgyet. A kirándulás után Nagybányára utaztunk, ahol megebédeltünk, sétáltunk a városban és játszottunk a játszótéren. Szerdán a reggeli után elindultunk haza. Ezúttal Máramarossziget felé indultunk. Szatmárnémetiben az ebéd után megkoszorúztuk II. Rákóczi Ferenc szobrát. Innen Nagykároly felé folytattuk utunkat, ahol a Károlyi-kastélyt néztük meg. A múzeum kiállításából a Károlyi család életét bemutató termek keltették fel a legjobban a gyerekek érdeklődését. A történelmi panoptikumban megtaláltuk a szatmári békekötés jelenetét is. Szerencsésen értünk haza a kora esti órákban.